1.4.2014

Farmi vuoren juurella

Huomenta vaan kaikki! Heräsin tänään uudesta omasta kodista <3 klo 6.30. Oon vähän vielä Suomen ajassa, muttei haittaa! Saanpahan seikkailla tääl hetken rauhas ennen kun mun miljoona kämppistä herää.

Eilen oli bussin kanssa pieniä ongelmia. Mul oli tarkotus odottaa sitä max. 40min pihalla. Odotin ja bussia ei näkyny. Lopulta bussi tuli ehkä 10 min myöhässä, jolloin kävi ilmi, että mun pyörää ei vois ottaa mukaan. Soiteltiin siinä puheluita ja järjesteltiin asioita ja päätettiin kuskin/oppaan kanssa, että jätetään pyörä hostellille, ja se tulis seuraavana päivänä seuraavalla bussilla tänne Höfniin. (mulle opetettiin eilen et se lausutaan höp, en osaa lausua mitään oikein täällä.) Hostellin respan mies oli ilmeisesti ollu hirveen kiukkunen ja sanonu kaikkee ikävää, mut onneks en ymmärrä islantia, niin mul ei oo mitään hajua mitä se sano, hymyilin vaan sille nätisti :))

Olin kuvitellu, et bussi vie suoraan Glacier Lagooniin. Mutta tää olikin kahden päivän turistibussikiertoajelu. Pysähdyttiin joka välissä kattomaan tulivuoria, vesiputouksia ja islanninheppoja. Loppupäivästä alko jo väsyttään, olin klo 10 päässy lähteen ja perillä Jokulsarlonissa olin vasta klo 19. Raskasta.

Vihdoin viimein mun pomoni Oddny heitti mut tänne farmille, jossa tulisin asuun seuraavat 5kk. Farmi kuvaa tätä kyllä loistavasti. Täällä ei oo eläimiä, mutta täällä on venetalleja, mökkejä, ns. päärakennus ja joku rakennus, josta en oikein viel tajunnu mikä se on, siihen liitty trampoliini ja korispallo. Oddny esitteli ensin mulle henkilökunnan mökkejä. Ajattelin sillon, että mitä tahansa, mut mökkiin en halua. JA ONNEKSI!! Mä pääsin asumaan päärakennukseen <3

Päärakennus on iso talo, jossa on kerroksia, siipiä, kellareita ja jääkaappeja. Mulla on tällä hetkellä oma huone, mutta kesän mittaa tänne tulee asumaan ilmeisesti 40 ihmistä, jolloin mä saan huonekaverin. Mutta tää on aivan ihana talo :) Ja en hirveesti ehtiny tutustuun mun kämppiksiin, yhteen tyttöön vaan jonka nimen jo unohdin. Se oli oikein ihana! Se teki mulle ruokaa illalla, kun mulla ei oo vielä mitään täällä.

Yritän lisätä kuvia, mutta netti pätkii sen verran etten tiä uskallanko. Oon pari kertaa nyt koittanu saada tätä julkastua xPPP Tyhmä netti. NYT TOIMII!! KEITTIÖSSÄ:::: must tulee keittiö dataaja :''''''''''D

Olggari

Keittiös netti toimii näköjään paremmin ku mun huoneessa. Hyvä et jossain toimii

Netitön huone, eli mun huone

Ei ihan hirveen rumat maisemat <3

2 kommenttia:

  1. jee, täältäpä sainkin tietoo jo ennen kun päästään skypetteleen. Tosi kivan ja kotosan näköstä sulla, No nyt olet sitten jo nähnyt erilaisia luonnon iihmeitä :) Yllätyksiä sinulla näyttää riittävän monelle päivälle.

    VastaaPoista
  2. niin se hostellin mies oli varmaan kiukkunen bussiyhtiölle, joka ei ollut huolehtinut keisari Kekkosen asioista tarpeekssi hyvin, vaan asiakkaan oli pitänyt huolestua, eikä pyörääkään saanut mukaan.... siis mitäpä muuta sinä olisit voinut tehdä kuin hymyillä nätisti.

    VastaaPoista