10.4.2014

Vuorillakävelykurssi

Joki
Lähdettiin eilen  patikoimaan Þröstur ja Valurin kanssa. Ajettiin vartin ajan ja käännyttiin lyhyelle pihatielle jonka jälkeen throsturin monsteriauto käänty suoraan keskelle ei mitään - keskelle jokea ja sitä ympäröivää kivikerrostumaa. Ajettiin sillä kivikolla pari kilometriä. Eikä se siis ollut mitään hienoo hietikkoo. Ihan pään kokosia kiviä ja metrin syvyisiä ojia ja jokia pitkin. Autolla. Monsteriautolla. Se on niin korkee, että sain nostaa jalan about vyötärön korkeudelle, että pääsin kyytiin.



On oikeesti isompi miltä näyttää. Jonku ois pitäny olla vieres seisomas..
Oikeesti ajettiin joessa. SO COOL!
 Lähdetitin kiipeen vuorelle. Se oli rankkaa, kauheen jyrkkä vuori ja jalansijoja piti ettiä. Päästiin huipulle ja otettiin kuvia. Ja jos olin ajatellu, et ylöstuleminen oli rankkaa, alasmeneminen oli ihan kamalaa. Helpolla ois päässy jos ois hypänny parimetriä eteenpäin niin hups vaan ja alhaalla olis. Mut meidän piti välttyä sairaalareissulta, niin mentiin "loivaa" rinnettä alas. Ehei, mä kaatuilin ja liukastelin koko matkan. Siel oli irtokivikkoo, jota pitkin surffattiin alas, irtokiviä, vetistä kallioo ja liukkaita kanervia. Oon sit sitä mieltä, et vuorilla ei voi osata kävellä jos ei oo syntyjään sellastesta maasta missä on vuoria. Siks mä olin ainoo joka kaatuili.
Þröstur & Outi

Valur & Þröstur

Vuori oli myös täynnä vesiputouksia ja jokia. Me siis jouduttiin ylittään niitä. Ei niissä paljoo vettä ollut, mut sen verran että kengät kastuis jos ei löytäis vedestä kohoavia kiviä, joille astua. Ekassa joessa oli paljon vedestä kohoavia kiviä ja pääsin kuivana yli. Tokassa joessa niitä oli vähemmän ja pidemmällä välimatkalla toisiinsa nähden. Mä en siis ihan ois yltäny käveleen niillä ilman tukee, joten Þröstur meni edellä ja otti mua kädestä, toisesta kädestä otti Valur ja ne vähä niinku autto mut sen joen yli niinku jonkun pikkutytön. Kikatinkin ihan ku joku pikkutyttö :'D Ja valitettavasti mun kengät kastu :< Kolmannella joella oli tuskin yhtään kiviä ja sain ohjeen että jos kengät on jo märät, kävele suorilta veteen vaan :'''D Joten niin tein!

Kaunis koskivesiputousjoki

Näin ylitettiin joki!!
Pääsin vuorelle!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti