15.4.2014

Tänään opettelin viikonpäivät islanniks

Jos vapaapäivänä paistaa aurinko, on pakko lähteä johonkin H E T I . Eilen siis kävin patikoimassa Pallin kanssa: se opasti mua. Tänään kaikki oli lähteny töihin, joten lähdin yksin tonne vuorelle. Mulla ei ollut kameraa mukana, mutta voin kertoo että oli uskomattoman kaunista! Vuoren rinne oli tosi jyrkkä ja hankalakulkuinen. Ylös pääseminen on kyllä paljon helpompaa kun alastuleminen, mut ei se silti helppoa oo. Aina välillä melkein konttasin sitä vuorta ylös, niin jyrkkä se oli. En siis sellases konttausasennossa, vaan sillai et kun kävelee rinnettä ylös ja laittaa kädet eteensä, pystyy ottaan tukee maasta, ettei kaadu.

Ihan huipulle asti en kiivenny, siellä oli linnunpesiä ja vähän pelkäsin että ne joko hyökkää tai oksentaa päälle. Molemmat on ihan mahdollisia vaihtoehtoja ja kummastakaan en hirveesti ois tykänny. Olin kuitenkin niin korkeella, että näin vaivatta Reykjavikiin ja Ikaalisten vesitorniin. Seisoin sellasen jyrkänteen reunalla, se oli hyvin kapee alue, missä olin, joten pidin varmuuden vuoks koko ajan kii rososesta kalliosta. Ei se mua paljon ois auttanu, mut tuli vaan sellanen huimauskorkeenpaikankammojyrkänteenreunallapelko. :D Eli joku alkukantanen vaisto sano, että ota nyt ihmeessä kii jostain tai istu maahan.

Jyrkänteen toisella reunalla oli varmaan 20m pitunen vesiputous, jota istuin kattomassa. Linnut kierteli sen ympärillä. Oli aurinkoista ja uskomattoman kaunista. Mä aion kiivetä sinne vielä ehkä noin miljoona kertaa. Sanoin parille islantilaiselle täällä, et mun mielestä kaikki vuoret on suunnilleen samanlaisia. Ne suuttu ihan hirveesti, mun ois ehkä pitäny mainita, että kaikki vuoret on aivan yhtä upeita ja kauniita ja uskomattomia ja en kestä mennä takas Suomeen, kun siellä ei ole vuoria. :D

Vaihdoin mun puhelimen kielen just englannista islanniks. Tuleekohan mun puhelimenkäytöstä mitään..... :'''''''''''''''''''''''D Tänne tulee tänään uusi tyttö :) Sen nimi on Esther ja muuta siitä en sit tiiäkään. Koitin kysyä joiltain, mut nekään ei tienny mitään :D Katottiin eilen duudsoneita. Siitä inspiroituneena Palli ja Valur halus lähtee ajaan maastoon ja pakotti tietenkin mut mukaan. JA SE OLI KAMALAA! Luulis, että tasasella maastolla jossa ei oo puita, ois kiva ajaa, mut ei oo. Ainakaan niiden kyydis. Tai oon vaan supernössö :P Bongasin tuolta nurkasta just syntikan. Meen tutkiin sitä --->

Vapaapäivinä on tylsää yksin kotona.

omakuvaaa

2 kommenttia:

  1. Vitsi että ikaalisten vesitorni on korkee!

    VastaaPoista
  2. Kiva että sulla oli tylsää, niin saimme lukee sun tarinaas :) Mä niin haluan tulla käymään siellä!

    VastaaPoista