23.3.2011

minä ei puhua suomi.

moikka taas :D meillä oli tällä viikolla vieraana kaks viroilasita tyttöö :) ja koska he eivät luonnollisesti osaa puhua suomea, kirjoitin tämän blogin kahteen kertaan :D (oli muuten nii järkyttävä homma ettei uudelleen ihan heti >.< ) so this same post in english.

day one.


tiistai moi. meille virolaisia vieraita palamusesta. ovikello soi, mä menin avaan. oven takana oli kaks tummahiuksista tyttöstä jotka sano heti ekana 'hanipuppeliii mä tulin kotiiiiiin!!' :D karin ja krissu. karinin sukunimi on hihi :D ihana sukunimi mäkin haluan!! päästiin sisälle kamojen kanssa ja outi vähän vaivaantunut tässä moi yritän hauskaa läppää heitellä muut nauraa, tunnen itseni vajaaks.

talon esittely seuraavana vuorossa. tässä on eliaksen huone, tässä miljan, tässä kaisan, tässä meidän, tässä outin, tässä näin ja tuossa noin. onpa teillä siistiä! oi kiitos, sitten ruokaa! pannareita ootteko ikinä syöny. jestas ootteko ihan täynnä jo? ottakaa silti vähän lisää!

hello, have you finished? heh. were watching television here, come too. what kind of programmes do you watch? hardly any? oh. this is project runway. i like this. they have to make new dresses from old clothes. i stammered.

day two.

good morning! how are you already woken up? sleep well anyway? good.. heh.. i'll go now bye.

tytöt oli siis heränny ennen kuutta, mikäli oikein ymmärsin, ihan muuten vaan. ei ollu saanu unta enää. mä lähdin siinä liikkatunnille ja muut jäi syömään aamupalaa. enpä sitten nähnyt heitä ennen kuin ruokavälkkää, jolloin esitetlin kavereitani vierailleni. hei outi ketä noi on? mistä ne on? missä ne asuu? nii miks? mistä ne olikaa? hei outi.. jjoo vastailin kysymyksiin ja lähdettiinkin sitten takas pihalle :D

aamupäivä oli ilmeisesti sujunut kivasti, olivat olleet pienten tunneilla seuraamassa ja tykänneet ilmeisesti myös :D hyvä juttu. sitten ekalle lukion tunnille! saksaaa! oh god we just talked we could speak anything but germany!! oh XD nojaa ilmeiseti tykkäs siit et meidän tunneilla saa juoda kahvia ja tänään oli keksiäkin. :D

niillä oli ollu kahvi onglma siinä silti XD karin ei tykkää juoda kahvia ilman sokeria, joten olivat sitten päättäneet vaihtaa mukinsa, kun krissu sai kahvinsa juotua :'D

jes vihdoinkin kotiin pois sieltä hirveeltä saksan tunnilta sen hirveen opettajan silmien alta! sitten ne tapas tuttuja! jei ^^ olivat kyselleet jo pariinkin kertaan, että is emppu and anniina here? maybe we could see them? ja sitten juuri ennen kotiinlähtöä pääsivät juttelemaan heille.

koko kotimatka juteltiin tosi paljon kaikista ikaalisten ja palamusen eroista. kovasti ihmeteltiin niitä pieniä autoja, joita tuntu ajavan vaa nuoret! päiviteltiin sitä että onpas kylmä, miten teillä voi olla liikuntaa aamulla kaheksalta kun on näin kylmä??

kotona syömään taas. taitaa olla suomalainen perinne, että vieraile tungetaan koko aja ruokaa naaman etee, ettei varmasti pääse täysi olo katoomaan. :D ruuan jälkeen pelaamaan guitar heroo. omg this isn't going really well XD NONO you're doing great XD

mulla oli soittotunti illalla, muut lähti keilaamaan. ilmeisesti oli kivaa :) kun saapuivat seurakseni kotiin, ensimmäinen reaktio oli: HERE IS SMOKE!! jjoo.. mun oli pitäny laittaa takkaan tulet.. isi alko paistaan makkaraa ja karinia ja krissua nauratti kovasti :'D he olivat tuoneet tuliaisina sinappia, ja äiti ja isi sitten söi sitä niin alko hihityttään :D this mustard is good. joku kuuli: this mustache is good. nauratti taas.

day three.

moimoi. aamusta kouluun taas. karin ja krissu lähti tampereelle kymmeneltä ilmeisesti. loistavaa kertoo tästä kun en ite ollu mukana :'D mut niin oli ilmeisesti ollu kivaa :) olivat olleet tallipihassa, kauppahallissa, supermarketissa ja joka paikassa :D kertoivat myös isoista pizzoista joita olivat käyneet syömässä.

sitten. ( <- kiva kun hoen tota koko aja......) menimme olo kololle. siellä vietettiin iltaa, ohjelmassa oli tyttöjen järjestämiä leikkejä, meidän leikkejä, syömistä, laulamista, juttelua ja kaikki ainekset mukavaan iltaan :) nyt kun on laulettu niin outi kertoo ensimmäisestä leikistä! hmm tuotaah.. well.. first, say your name CLEARLY!! and then tell us what animal would you be and why. i'll go first. my name is outi and i'd be some kind of bird (because of some reasons) because i'd love to fly :) aikaa kuluu, muutkin kertovat itsestään.. ja nyt kaikki tietää toistensa nimet, mutta jos ei satu muistamaan niiin kutsukaa sitten vaikka toisianne nillä eläimillä jotka juuri kerroitte :D

milja esitteli norjalaisen sukkaleikin. outo leikki O_O mä oon aina paras siinä. (itsekehu) now we have kind of competition. there's gooood prize to winner! so make it well! me otettiin lautaselta nakit. voi eeeeiiii...... se voittaa kuka ottaa tätä sinappia eniten nakille ja pystyy syömään sen! mä vihaan sinappia muutenkin >.< hyyyii täää polttaa vaikka otin ihan vähän hyyyiii liian suolasta hyyyiii!! naminami siis :'D voittajaksi selviytyi anniina. heres the prize we promized! puolet siitä sinappi purkista, joka oli jääny jäljelle! jei

sitten päästiin syömään. jee ruokaa! sen sinapin jälkee ei mikää maistunu enää miltää nii loistava ajoitus mennä syömään :D syötiin ja juteltiin kaikkee hassua (en ees muista mitä kaikkee :'D ) sitten mä menin soittaan jossain vaiheessa pianoo, kun olin luvannut harjotella pianon soittoo silleen et krissu ja karin kuuli :) kun en ollu uskaltanu pitää ihan kunnon esiintymistä x) mut kun harjottelin ne kuuli sitten eikä silleen jännittänyt niin pahasti :)

ja! kun mä sitten jouduin viel säestään osaa lauluista x) aluks mun piti säestää kitaralla, ja muu soitti pianoo. mutta koska mä en oikee harrasta soinnuilla säestämistä vaaaan sooloilen kunnolla nuoteista suoraan, niiiiin olin lievästi sanottuna surkee, pihalla, älyttömän huono, rytmitajuton ja hirveen kuulonen siinä sitten :'D sitten kun sen kertainen ykköspianisti lähti niin outi tungettiin pianon eteen taas. tsiisus sentäs voi sitä sävelten riitaisuutta!!! mä melkein pysyin rytmis kun soitin kolmisointuja pelkästään. mut ei ne valittanu. (tai sit ne ei viittiny ku en alunperinkää halunnu mennä soittaa just sen takia ku en osannu XD )

illan päätteeksi meidät heitettiin kotiin. :) muut jäi jutteleen vielä, mutta mä raahauduin sänkyyn kun olin niin väsynyt, niin jäi vähn keskusteluja kuulematta :<

day four.


aamusta taas nähtiin tän verran: oh good morning? did you sleep well? goood. oh i have to leave in five minutes. but first i have to eat some breakfeast. (joo mulla on yleensä aikaa syödä noin paljon. ) bye! koulussa minä, krissu ja karin jossain. (loistavaa että tä aihe kertoo krissusta ja karinista, enkä oikeesti tiä niiden tekemisistä juuri mitään :'D ) kävivät ainakin kls. n rumpalin kanssa kahvittelemassa. olivat eilen siitä kovin innoissaan.

okei editedit!! he tapasivatkin koko bändin! :D soittivat heille pari kappaletta, joiden nimeä eivät teinneet, uusia kappaleita. tykkäsivät bändistä, heillä on kuulemma loistava huumorin taju :) kimmo oli kuulemma kertonut vitsejä koko ajan :D tytöt oli kuullu kls. tä aikaisemminkin ja pitävät bändin musiikista todella paljon, jajajaj nyt oli sitten loistavaa päästä tapaamaan koko bändi! :)

mä tapasin tytöt taas aamun jälkeen vasta illalla :o suunnillee 8 aikaa :( joten eipä oo paljon kerrottavaa.. mutta tehtiin pizzaa ja äiti ja isi oli ostanu 6 erilaista suklaalevyä ihan vaa siks et tytöt sais maistaa suomalaista suklaata :D

sit me annettiin niille lahjat :) muumi pyyhkeet ja tyynynliinat :D mä en tajua miten ne menikin niin hyvin! krissu ja karin sai valita vihreesta ja punasesta pyyhkeestä ja karin otti punasen ja siinä oli pikku myy. sit karin kerto et sen äiti sano sitä pienenä pikkumyyks :D ja krissu muuten vaa huudahti aika merkityksellisesti, (piti tässä alkaa tavaan tota sanaa XD ja loppujen lopuks isi joutu auttaan :'D ) kun näki nuuskamuikkusen omassa pyyhkeessään :D

sit krissu kävi hakemassa meille jotain lahjaa. hän toi keittiöön kasan papereita sidottu nippuun. siinä oli kirjeet meille kaikille. you can't open these yet. you must open then when we have leaved because you couldn't throw us away. no just kidding :D but anyway :) open then later :) todella sulosta!!! mä en malta odottaa että pääsen lukeen sen oman kirjeeni!! :3

sitten eilen tampereelta krissun ja karinin mukaan oli tarttunut kaasuilmapallo. ehheh outi, you must breath this and then you'll talk and i'll take wideo!! - oh noooo!!! XDD what should i say anyway? -it doesn't matter just something!! sitte outi veti syvään henkeä (heliumia) ja jutteli videolle. ihan nii hauskalta se ei kuulostanu, koska oli se jo aika kauan siinä pallossa ollut, mutta eliaksen ääni muuttu :'D en tiä onko sen ääni muuten niin matala, et helium vaikutti siihen paremmin tai sit muuta :'D mutmut jejeje nyt niil on kivoja muistoja meistä :D

day five.

valitettavasti kun tytöt aamulla lähti mä olin nukkumassa :< farewell for a while, see you again :)

outi's thougts.

mulla oli tosi kiva viikko tutustuen kariniin ja krissuun, vaikka mä olin aluks vähän se takelteleva, liikaa puheeseen huomioo kiinnittävä ujo ihminen täällä, niin loppujen lopuks mulla oli aivan ihanaa. mä voisin puhua koko ajan vaan englantia ^^ enkä mä sitäkää oikein puhu :'D mutta ei se haittaa :)

musta oli tosi hassua että kun karin ja krissu maisto salmiakkia niin ne ei meinas oksentaa. ei se nyt niin pahaa oos! :'D vaikken mäkään siitä tykkää niin en mä ikinä oo meinannu oksentaa sen takia tai mitään. se on vaa jotain pahanmakusta mut ei se nyt oikeesti nii hirveetä voi olla! ja kun ne ei sitten ilmeisesti maistanut oikeeta salmiakkia vaan salmiakkisuklaata? no en tiä. outoahan hieman tämä on.

tytöt kutsu meidät palamuseen vierailulle, ja lupas et jos meille tulee semmone filis joskus et NYT HALUUN VIROON KÄYMÄÄN!!! nii sitten on todella tervetullut sinne :D nicenice :3

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti