30.1.2011

the way you act

hei~

oute kirjottaa teille käytöstavoista. ihan vaa siks että: 1 lupasin siskolle et teen kokonaisen merkinnän käytöstavoista ihan sitä varten ku se käyttäyty törkeesti ja 2 mulle on valitettu tällä viikolla käytöstavoista mun mielestä melko aiheettomasti -.-

nail art again. candyholic.

part one

eräs henkilö kertoi että haluaisi elää menneisyydessä. sillon kun oli prinsessat ja ritarit jne kaikki etiketit sun muut. miks? siks että sillon oli käytöstavat kunniassa ja oltiin muodollisia joka tilanteessa. mikset sä alota tätä käytöksen parantamista nyt heti?

monet ihmiset ajattelee et vanhoja ihmisiä täytyy kunnioittaa. mä oon samaa mieltä. niille pitää olla ihan älyttömän kohtelias. niiden vanhoja juttuja pitää kuunnella ja niille ei voi vastata samalla lailla miten ois vastannu kaverille. ne on vähä eri aikakaudelta ja tottunu erilaiseen käytöksee nii niitähän sitten kohdellaan hyvin. ei välttämättä kannata vastata aikusen kysymykseen jollai inside läpällä. ei se sitä tajua. mut vastaavasti vanhempien pitäs ymmärtää nuoria. nuoret ei voi tietää millasta on olla vanha ja vanhojen ei pitäs unohtaa millasta on olla nuori.

periaattees vanhemmatki kuuluis tähän porukkaan mut eihän kukaan (minä ainakaan) jaksa totella vanhempiaan sanomatta vastaan jos ne kohtelee teitä epäoikeuden mukaisesti. ei vanhempien kaikkia lapsen päähänpistoja tarvi hyväksyä mut rajansa kaikella. jos ihan jokasesta pienestä asiasta alkaa valittaan lapselle ja valistaan jokasesta tv-mainoksesta että näin ei sitten tehdä, nii pikkusen vois rajottaa. ei siitä mitään tuu et laittaa ihan älyttömästi kaikkia pieniä sääntöjä. ei kukaan niitä muista. laittasivat mielummin pari sääntöö ja pitäs niistä kii nii kaikki ois ilosia.

en sitte yhtää vaikeempaa aihetta voinu valita tähän.. siskon syy itsehän olen täydellinen :D no ei, en oo.

mä nyt lähinnä puhun käytöksestä muita ihmisiä kohtaa ja niiden kunnioittamisesta. mun mielest tärkeempää ku joku et omg puen punasen paidan ja siihen niin epäsopivat turkoosit kengät -.- <- turhaaaaa!!! ei tommosel mun mielest oo väliä ollenkaa. elielijatkuu (miten nii jumitan tän aiheen kans?) MUTTA! ei tää oo pelkästää aikusten ja nuorten välistä epäkunnioitusta vaan! nuoret keskenää herranjumala koittakaa ny käyttäytyä! kasvakaa aikusiks oikeesti! -.- ei ymmärrä. ku nuoret puhuu toisillee ne on niin välinpitämättömiä toisiaan kohtaan että ihan itkettää. jos ne on vähänki ärsyyntyneitä toisiinsa, ne tekee kaikkensa et sais toisen suuttuu kunnolla. ne näyttelee ettei niitä kiinnosta yhtää mitä toinen sanoo, ja kun toista ei oteta tosissaa nii tottakai se suuttuu. ja onneks olkoon tavote saavutettu! ilonen nyt? ei pitäs olla. ja tän jälkee ne ei edes osaa pyytää anteeks. mun mielest on ehkä pahinta se jos ei pyydä anteeks. mä niin vihaan sitä kun nykyään kukaan ei pyydä anteeks mitään. ei sen tarvi olla mikää hirvee kumarrus ja aneleminen anteeksannosta mut ihan yksinkrtainen anteeks loukkaamisen jälkeen on ok. ja jos toinen antaa anteeks nii se siitä. ei sen kummempaa. ja nyt te ajattelette siel et mitä jos ei anna anteeks. no siinä tapauksessa voi miettiä käytöstään että minkähän takia ei saanu anteeks. tulikohan loukattua pikkusen liian pahasti?

jajajajja sitten aiheeseen kiroilu
jos on joku asiallinen tilanne tai vähän sinne päinkään EI KIROILLA! jos on mahdollisuus esim miettiä aikasemmin mitä sanoo ja sillon on tullu mielee kiroilla nii ne vois muokata jotenki ja jättää pois kokonaa -.- keksikää jotai muuta siihen. esim tv:s vihaan kiroilua. sekin on liian asiallinen paikka semmoselle. ja jos sun pitää saada esim sun kaveri tajuaa et se on loukannu sua nii viesti menee paljo paremmin perille ilman kiroilua. tulee mielikuva että on aikuisempi kun saa asiansa selitettyä rauhallisesti ja ilman ylimääräisiä kirosanoja joilla ei oikeesti oo mitään merkitystä.

oikeesti toivon et ku luit tämän voisit miettiä käyttäytymistäs et onko se tarpeeks hyvä omasta ja muiden mielestä?

part two

mulla ei nyt oikeesti oo mitään ideaa tähän........ ei tällä viikolla oo tapahtunu mitää mistä vois kertoo. mä oon vaa ollu tosi kiireinen enkä oo nukkunu kunnolla ja tehny vaa koulujuttuja.
mä tiän!! mä teen kyselyn mitä ihmisiltä on jääny tästä viikosta mielee!! :D no pöh heti ku aloin tekee tota kyselyä nii kaikki vaa nauro :< class="messageBody">

MITKÄ TEILTÄ ON JÄÄNY TÄSTÄ VIIKOSTA PARHAITEN MIELEEN?

-Kun avauduin työkaverille, että haluaisin ihan rauhassa tehdä omia töitäni.
-
lähinnä se miks mä hajosin :D
-
perjantain mikkelis ft fredit ja lisa (girlfriend) :) mut vitutti ku oli juna tunnin myöhäs. lauantain lisa tuli meille, mentiin sit syömään, pyörii kylille ja katottiin nuokul leffaa yms (:
-smurffibiii smurffihoo XD skdfödkjsgölj
-
mä olin treellä jantun ja eliaksen kans ja huomasin et oon alkanu tykkää värikkäämmistä vaatteista 8) ja sit jantun kans ihmeteltiin et miks nii moni ihmine menee käsikädes ja dissattiin ihkupissisksii :-)
-sama ku edellisellä mutta + et eksyttiin sinne hisseihi. enkä oo koskaa tienny et nii vois käyä :D
-koiranpennunhaku♥:pp
-viikon ultimaattiset kohokohdat (huom! "kaikki liittyy kaikkeen"); avainlause onnistumiseen: "kaikki pitää tehdä itse" huomattu. toimii. sosiaaliset nostalgiamäärät kattoon, ei elämä. jes tää homma vie vielä hengen joku päivä. "antikonformistin iltapäivätee" tykkään. jännästi seksuaalisesti kasvanut tytsy paljasti itsensä. ou mai kaad, ylläri, aravtkaa vaan että tiesinkö? meditaatio on must just nyt. katotaan vuoden päästä.
-tajuun olevani yhteen ihmiseen aika kiintynyt ja oon tehnyt kasvikansiota ! se on aika jännää. ;DD
-HMMMMMMMM tämä on vaikee ok en keksi mitään ni sanon sit et pasila XD

outen loppusanat
toi kysely oli kiva ^^ ihana lukee et toisilla on ollu viikos kaikkee kivaa ^^

1 kommentti: