16.1.2011

from the streets

Hellou dears

part one.
meillä oli tässä joku päivä koulussa semmone tunti että kirjastosta tuli muuan kirjastotäti (mies) kertoo meille tiedonhausta. okaay nice. meillä on äikäs tehtävänä tehä puhe parin kans ja sillä tunnilla se kirjastotäti autto meitä ettiin tietoo siihen. ihan kiva siis. paitsi. mun parilla oli kaikki tieto meidän puheesta ja se aihekaan ei ollu ihan paras netistä haettavaan tietoon, joten mä vaan esitin et oisin ettiny meidän puheeseen tietoo ja otin vaa jonkun random aiheen. mua kiinnosti muoti. ensin etin jotai sivuja haute couturesta, ja juuri mitään ei löytyny ja kirjotin hakusanaks vaan 'muoti'. heti löyty aivan mahtava sivu! ei tosin couturee vaan katumuotia helsingistä! mahtavaa sekin.

kerron teille katumuodista
(mun käsityksen mukaan siis :D että turha tulla iniseen että ei se noin oo, tä on mun mielipide minkä pitäs tajuta siitäkin että tä on mun blogi eikä teidän muiden :P )

katumuoti on siis muotia mitä näkee kaduilla (yllättävää). mutta se ei siis ole mitään h&m kuvaston asuja. ihmiset jotka pukeutuu katumuotiin pukee päällensä sitä mitä ne haluaa itse, ja näyttämättä tyhmiltä. ne asut saattaa olla 'tavallisen' ihmisen mielestä vähän outoja mutta osaisiks sä pukeutua kirkkaan siniseen pukuun jonka housut on liian lyhyet ja näyttää vielä hyvältä ? en oikee usko. mä en osais. mutta se on katumuotia ja se henkilö kuka nii oli pukeutunu osas oikeesti pukeutua. ja se osaa kantaa asunsa itsevarmasti (varmaa tärkein asia pukeutumisessa :D )

mun mielestä streetfashion ja haute couture on oikeestaa aika lähellä toisiaan. couture ei oo kovin tavallista (kun ne on semmosia muotiluomuksia, että ne vois melkei luokitella veistoksii XD ) eikä myöskään katumuoti. ja molemmat todella näyttävää. (ja pidän molemmista tosi paljon!! ^^ )

katumuoti ei mun mielestä oo semmosta et pitäs hirveesti käyttää rahaa vaatteisiin. voi ihan hyvi mennä ostaa kirpparilta jonku sata vuotta vanhan paidan joka maksaa 2€ ja muokata sitä tai yhdistellä sopiviin vaatteisiin niin että se näyttää hyvältä :D

katumuoti on aika vaikee rajata. millon se on katumuotia ja millon jotain ihan tavallista? ehkä katumuotikin on ihan tavallista. se vaan edustaa 'puhtaiden' tyylisuuntauksien vähemmistöä ja siitä silti kaikki on alkanu. (ehe oon ylpee ittestäni ku keksin näi älykästä kirjotettavaa XD )

joidenkin tyylien ala-lajit vois luokitella katumuodiks, niihin ei hirveen usein törmää. ja mä nyt annan esimerkin ernu ala-lajeista ihan siks että oon iteki aika ernu XD
tässä oikeella on siis kuva jossa on tommosia hassuja tyttöjä pukeutu hassusti. :D ne on lolitoja ja mä itse luokittelisin lolitat katumuotiin ihan siks että niitä ei todellakaan juuri näe XD katumuoti on lähinnä nuortille. kyl vanhempiaki löytyy :D mutta vasta vähän aikaa sitte nuorisokulttuuri on edes kehittyny niin ei niitä vanhoja katumuodin edustajia oikeen löydy :D


täs on linkki helsinkiläiseen katumuotiin keskittyneeseen blogiin. (mihin siis törmäsin sillon koulun tunnilla ja tutkin tätä koko tunnin kun muut teki oikeita tehtäviä XD ) http://www.hel-looks.com/
ja tässä sitten japanilaiseen http://www.japanesestreets.com/
mä oon ihan kade kun suomalaisesta katukuvasta ei löydy noin näyttäviä asuja. oon vähä sitä mieltä että suomalaiset on liian nössöjä :P

Oute itse:
mä pidän itteeni jonkinlaisena katumuodin edustajana.. toisin aika vähän XD mutta kumminkin :) ihan vaa siks että pukeudun silleen että mua sanotaan emoks, minä en kyllä itteeni pidä :P mutta annetaan se niille anteeks koska oon ihan varma että ne ei todellakaan tiedä japanilaisista tyylisuuntauksista mitään. ja sitä mä itse edustan :) ehe.

sitten joskus kun sisko ei oo paikalla kattomassa mitä puen päälleni, pukeudun tohon harmaaseen takkiin ja lähen johki hihhuloimaa :D
sisko ei tykänny takista yhtää, mutta mäpä tykkään :D


noihin kuviin ei oikee löytyny ihan semmosia ku oisin halunnu, mä luulen et tekijänoikeuslaki kieltää mua käyttämästä ihan kaikkia kuvia, nii etin sit vaa niitä mitä saa käyttää. mun käsityksen mukaa linkkejä ainaki saa laittaa :D nii sieltä pääsette kattoo semmosia kuvia mitä mä halusin teille näyttää tästä tyylista :)
(ite rakastan sitä japanilaista sivustoo <3 style="font-weight: bold;">



part two.
mä vähä testailin tässä viikolla kaikkee jännittävää :P

mä koitin että mikä ero on 8€ ja 30€ ripsarilla.
mun tulos oli tämä:

Lumene Natural Code 9ml 8€
(vasen silmä)
- mitää tuoteselostusta ei tullu mukana (kaupassa varmaa ois ollu jos ois ettiny)
-harja oli kivempi tässä
- 'normaali' lopputulos eli siis ei mitenkää erikoisen pitkät tai tuuheet ripset.
- sotki aika paljon ku pesi pois


YSL mascara 7,5 ml 30€
(oikee silmä)
- paketista löytyi kaikki mahdolliset (ja varmaa ylimääräsetkin) tiedot
- ihan pikkusen suttusempi tulos (saatto kyl johtua harjasta tai käyttäjästä itsestään)
- tuoksui vähän
- pestessä ei meinannut oikeen lähtee vaikka oli vesiliukoinen vielä..

mun mielipide tästä siis on että jos ei oo ihan älyttömän allerginen kaikelle mitä ripsiväri voi sisältää nii Lumenen 7€ ripsari oli kivempi :)

ja se tais olla siinä :)
kiitokset että luitte, toivottavasti tykkäsitte :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti