28.2.2011

jaa onks sulla synttärit?

part one.

mulla oli synttärit. 25.2 täytin 17 vuotta.

ensin me synnytään. meidän vanhemmat on ihan onnessaan sillä hetkellä kun lapsi ekan kerran kirkuu oikeen kunnolla. mun tapauksessa se hetki vähän viivästy. ei ollu helppo syntymä mulla. olin saanu keuhkoihin vettä nii piti saada se ensin pois et saisin vietettyä seuraavat syntymäpäivät.

ekana syntymäpäivänä koolle kutsutaan kummit, mummut ja vaarit. kaikki tärkeet pääsee juhlistaan sitä kuinka vauva on jo niin iso.

jossain siinä 6-7 vuotiaana varmaan alkaa taas synttärien juhlinta kunnolla. kutsutaan päikystä ja koulusta kaikki kaverit. vieraita tulee joku 20. talo täynnä huutavia ja riehuvia lapsia. voi sitä sotkua sitten juhlien jälkeen kun on leikit ja ruuat menny sekasi.

sit parin vuoden päästä tästä taas. synttärit on ollu joka vuosi. aina vaa käy kavereita kylässä syömässä. aletaan miettii ettei haluakkaan ehkä niitä kaikkia luokkalaisia kotiin synttäreille. vieraita tulee vaan 10. sit tulee riitaa muiden kans, ku niitä ei kutsuttu. sori nyt kävi näin. mä oon aina ollu tota mieltä. mitäs et ollu mulle nii kiva, ku oisit voinu olla, sori nyt et pääse.

13-vuotiaana sit ollaan jo nii isona ettei voi juhlia enää synttäreitä. joo morjes. tutuu et oon ite ikuinen lapsi (tai kakara jos haluatte), et tätä vaihetta ei oo tullu. mä en ymmärrä. miks muka ei vois kutsua kavereita synttäreille. ihan sama synttärit niille pitää ku kutsua muuten vaa kylää. sitä paitsi jos on synttärit nii joku saattaa tuoda lahjankin :D ei se oo ollu pääasia mulla pitkään
aikaan :P

16weee on jo nii iso tyttö et huhhuh. mä kyl osaan kaiken. mä voin olla yksin kotona viettää kunnon juhlat. me voidaa vähä maistella jotain. äitelle ei sit kerrota mitään. ihan ollaan hiljaa. hupsis äite katto kamerasta kuvia. oho.


ja nyt 17 lol ei täs sen enempää. pyysin kavereita käymään. lahjoja en pakottanu tuomaa. ei mua semmoset kiinnosta :P sulostahan se on jos muistaa jotenki silti mut en mä suutu jos kukaan ei tuo yhtään mitään :D seura se on mitä haluun enkä materiaa x)

sit seuraavat vuodet:
18 kaikki lähtee baaarriiiiiinn.... onko jollai muka ikinä ollu minkään muunlaine 18v synttäripäivä? :'D

20 jehjeh aikuisena jännää. mitähän tästäki tulee. pitäs varmaa oikeesti aikuistua joskus.

25 omg oon vanha

30 OMG OON OIKEESTI VANHA!! eikä vieläkään aikuistunu

32 okei tä on jo neljäs kerta ku täytän 32, vois ehkä lopettaa laskemisen..

50 huhhuh.. pelottaa tämmöne. nytkö mä oon sit keski-ikäinen aikuinen? aijaa se meni jo? oho hupsis.

60 onnee mummu! kiitoskiitos.......................... voisikko sä tuoda mummun lääkkeet?

sit tätä mummuvaihetta jatkuu niin kauan että synttärit loppuu.

part two.

mä oon nyt kahteen kertaa kertaa juhlinu jo näitä synttäreitä XD hupsis. eka sillon 25. tuli kaks kaveria kylään. sit eilen 27. tuli taas kaks kaveria :D hupsis. ja sit tulee loppuviikosta viel kaks kaveria XD ohooo

mutta eikös se oo ihan ok et viettää synttäreit aina sillon kun on niit vierait tulos XD itse asias noi synttärit mitkä on tulos oli aivan loistava tekosyy sille et mä saan kaks kaveria tuolta kauempaa suomesta tänne raahautuu :D ihihi ^^

toivon vaan että oisin ees tällä kolmannella kerralla, kun juhlimme synttäreitäni, terve. ku sillon perjantaina oli suunnillee paljo kipee. ja juhliminen/riehuminen yömyöhää ei ihan hirveesti parantanu mun oloo. XD hupsis.

sit tän toisen kerran olin jo vähä parempi. valmistauduin siihen nukkumalla edellisen päivän. pari tuntia olin kyl pystyssä, kun mummu ja vaari tuli käymään kahvilla. vaikka olikin parempi olo vol2 juhlissa, niin ei se silti hirveesti vaikuttanu seuraavan päivän oloon parantavasti et oli nukuttu suhteellisen vähän.. mut oli se sen arvosta ajoittain :D

1 kuva. kakku mikä mä ja veli tehtiin :D ylijäämät syötiin kallis-ravintola-annos -tyylillä :D
2 kuva. synttärit vol2 tanssittiin :D tästä on myös hieno video XD

1 kommentti:

  1. Synttärielämän alun osasit sanoittaa oikein taitavasti ja todenmukaisesti, mutta tulevaisuuden skenaariosi... siltäkö tämä ihana elämä näyttää.
    Synttäreitä oikeasti kannattaa aina juhlia ja jos ei oo synttäripäivä, niin aina, kun on hyviä ystäviä koolla, olo voi olla kuin lapsuuden synttäreillä.
    Ystävät ovat arvokkaita ja niin sinäkin heidän ystävinään <3
    Anna juhlien jatkua!

    VastaaPoista